Dag 33-34

Hej alla glada
Jag är i alla fall. :P
 
Igår var en händelsik dag, vi gick upp tidigt för att ta tåget till stockholm och sen tunnelbana till Maria någonting.
Där hittade vi kliniken för min bröstoperation.
.
 
När vi kom in så betalade vi och fick en hälsopdekleration att fylla i. Det var nog den roligaste gången jag fyllde i en sådan. Dom frågade nämligen efter ditt yrke ;). hehe alltid lika kul att fylla i.
 
Sen checkade jag nej på nästan allt annat förutom en liten halsmandel operation när jag var liten.
 
 
 
Sen kom kirurgen som var en koratre biff till man. Det gillade jag för då ser man att han är mån om sitt uttseende och förhoppningsvis lite fåfängd. Jag tycker att en plastikkirurg ska ju vara utseende fixerad.
 
Han läste igenom min hälsodekleration och kommenterade om mitt yrke, Yes, och var lite imponerad. ;) Sen var det inte några vidare intruduktioner utan av med tröjan.
Det var den ända gången som jag stod och skakade. Han tog mått från nyckelben till bröstvårtan och från bröstvårtan till bröstvecket.
Sen fotoade han rakt på och snett från sidan.
Efter det fick jag ta på mig en tajt grå t-shirt. Så gav han mig en protes som var bröstformad med bröstvårta och allt, som han ville att jag skulle sätta över mitt egna bröst i t-shirten.
 
Hela rummet försvann. Det var bara jag och min spegelbild. Min reflektion var en hel människa som tittade tillbaka. Det kändes som om jag hittade min saknade pusselbit och det såg helt ut.
Sen hör jag hur kirurgen frågar hur det känns och verkligheten kom tillbaka. Jag bara fnittrade till svar.
:D
 
Så fick jag en annan protes att sätta över mitt andra bröst *Ouff* Det första som slog mig var hur tungt det var och när jag satte i det i T-shirten så såg det stort och bullkigt ut. Men effekten av den stora protesen gjorde att den första såg mindre ut.
-Humm, något mitt i mellan, tänkte jag. Som om kirurgen läste mina tankar så sa han - att kanske något mitt i mellan skulle passa.
 
Kirurgen hämtade en liten gelé bit som han stoppade in under den första protesen. Perfekt!
-Okej, sa han. -Då blir det 400cc.
Shit, tänkte jag men ja, då blir det de.
 
 
Han berättade sen att geléhallon är det som passar mig bäst och det kommer att sättas under bröstmuskeln. Han kommer att göra ett snitt under bröstet i bröstvecket och jag kan börja träna igen efter 6 veckor. Jag kan amma i framtiden och behöver inte göra en ompoeratiopn om några år.
 
Han skämtade mycket och hade en härlig personlihet. Han sa att min operation kommer att bli så standard det bara blir. Jag har en bra bas och har valt en passande storlek sa han. Jag behöver inte korrigera min bröst för dom är i samma storlek radan.
Inga konstigheter. Jag kommer att få övernatta för det tror jag är standar på denna kliniken och datumet är den 25e Juni.
 
Jag trodde att jag skulle bli nervös när jag bokade tiden men när vi satte datum så blev jag bara exalterad! Haha det trodde jag inte men det känns så skönt i kroppen nu och jag ser sjukt mycket fram emot sommaren.
 
Sen spenderade vi hela dagen i Stockholm i solskenet och kollade lite i affärer.
 
 
När vi kom hem fick jag en fotmassage av min kille sen däckade jag i soffan. Vi gick och la oss helt uttslagna redan 21.40 haha.
 
Nu har vi käkat frukost och ska äntligen ge oss ut och orientera! Det ska bli kul :D
Ut och jobba på den killer body som jag kommer att ha till sommaren!! :D B)
 
Ha en bra dag alla <3-an
 
Tjillevippen Em


Kommentarer
Postat av: Tess

Härligt! Glad för din skull :-)

2014-03-29 @ 10:58:34
Postat av: Mamma

Din glädje lyser verkligen igenom din berättelse. Det kommer att gå jättebra! Jag vet hur ledsen du har varit över din kropp och om du mår bättre i själen av att göra en operation så tycker jag du gör helt rätt!! Du har mitt fulla stöd. I mina ögon är du alltid otroligt vacker. Puss

2014-03-29 @ 11:05:32
Postat av: Mamma

Din glädje lyser verkligen igenom din berättelse. Det kommer att gå jättebra! Jag vet hur ledsen du har varit över din kropp och om du mår bättre i själen av att göra en operation så tycker jag du gör helt rätt!! Du har mitt fulla stöd. I mina ögon är du alltid otroligt vacker. Puss

2014-03-29 @ 11:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: